Tuesday, December 17, 2013

Dunia Anak-anakku

Syukur Alhamdulillah. Nurin semakin pulih. Saat ini dia sedang bermain dengan adiknya Alya di bilik mereka. Mulanya tadi mereka buat bising di SOHO mama. Saya membebel dan mengingatkan kembali kepada mereka syarat-syarat untuk tidak ke pusat jagaan.

Pusat jagaan yang saya maksudkan ialah tadika yang mereka pergi iaitu Tadika Restu Taman Putra Perdana, Puchong. Sangat puas hati dengan perkhidmatan mereka. Sebelah pagi 8:30 hingga 12, mereka belajar pelbagai matapelajaran dan sebelah petangnya ada aktiviti petang. Mereka tidur seketika selepas makan tengahari. Nurin dan Alya sudah fasih membaca dalam masa 2 bulan. Masha Allah. Guru-guru mereka sangat terlatih. Saya sangat menggalakkan kawan-kawan saya menghantar anak mereka di sini.Musim cuti sekolah mereka, operasi mereka berjalan seperti biasa. Aktiviti petang mereka sangat menarik. Saya pun terjebak sama.

Alatan untuk mengecop

Nurin Alya Fatihah sangat teruja

Penuh gaya


Aktiviti menampal kekacang

Nurin Hidayatullah dan rakan-rakan

Kekacang yang sudah siap ditampal

Lebihan kacang ditanam oleh Nurin & Alya-Sudah tumbuh

Berbalik tentang anak-anak, syarat yang saya kenakan mudah sahaja. Kalau saya masuk SOHO, tolong jangan ganggu. Jangan sentuh barang-barang kerja saya termasuk komputer, alat tulis dan buku-buku. Banyak lagi syarat sebenarnya. Pantang saya kalau saya mengarang di blog, mereka datang duduk sebelah dan buat bising. Oh! Saya tidak biasa dengan situasi ini begini. Sudah terbiasa kerja di pejabat tanpa anak-anak. Saya perlukan masa.

Demam Nurin kebah. Selepas mandi awal pagi tadi, dia sudah boleh makan biskut cecah air teh O suam sendiri. Kemudian dia baring dan tengok kartun kegemarannya. Selepas saya selesai masak, saya suapkan dia bubur. Dia rehat kembali. Hari ini saya langsung tidak memberinya sebarang ubat atau vitamin lagi. Hanya air masak sepanjang hari. Nampak dia berpeluh-peluh. Sekarang dia sedang tidur.

Alya lebih aktif berbanding kakaknya. Dia jadi bosan tanpa kakaknya di sisi untuk bermain.Cepat sihat Nurin, kami rindukan Nurin yang aktif juga!

Kunjungi blog saya berkenaan vitamin dan kesihatan. Harga istimewa untuk pelanggan saya.

http://www.mamanurins.blogspot.com/

Salam sayang.




2 comments: